Halaman

Selasa, 29 November 2011

Hubby nak pegi interview polis~

ptg tadi, kak fiza bercerita tentang kerja, rumahtangga dan sebagainya. yang aku nak kongsikan di sini adalah tentang kerja yang kak fiza cadangkan utk my hubby, POLIS BANTUAN KLIA...

betul lah tu, mungkin kak fiza pun dapat rase betapa bersungguh2 nya aku carikan kerja untuk Egy. kebetulan her husband pun polis kat sana dan senanglah dapat info. masa kak fiza cakap tu, aku macam khayal. antara yakin atau tidak egy akan pergi temuduga terbuka tu. fikiran aku macam melayang..

bila balik rumah, dengan hati yang dup dap dup dap, call tak berjawab(mungkin tido,keje malam), call his sister pun tak pick up phone. think positive, mungkin semua sibuk.

at last malam ni, call answered. dan aku pun meneruskan niat aku nak memujuk tu dgn cara paling lembut.bila fikir yang aku mmg nak sgt die pegi, smpi menitis air mata nak memujuk. tetibe aku yang kene marah(die mmg tak suke aku nangis). tapi ade aku kisah, yang tetibe kau nak marah aku apesal??
aku terus tekan button end call, hati membara nie.. 10 minutes later, phone still silent. lepas tu berbunyi, die mnta maaf sbb terkasar bahasa. tetibe.....

Egy : U buat ape tu? I dah siap2 nak pegi keje nie..U,interview tu kat mane? brape hari bulan?
Yat : Hooray!! U nak pegi kan. I rase sgt terharu.. Are u serious?
Egy : U ni ngada2 taw. nanti U tanye btl2 pada Fiza tu, then U confirmkan dgn I..
Yat : Ok2, I sgt terharu, I don't know how to say..
Egy : It's ok lar syg.. take care..

harap2 die lepas temuduga tu. aku terlalu berharap, demi mase depan kami, Egy!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan