Halaman

Jumaat, 22 April 2011

Milpac Sdn Bhd

Setelah habis STPM, aku bercadang utk mncari kerja sambilan. So,aku dapatlah kerja kat 7Eleven. Tapi alahai, takleh tahan lar. Ayah tu bising je,7Eleven kan macam bahaya sikit, kerja pn 2 org je 1 shift. Nak dipendekkan cerita. Aku kerja sehari je..hahahhaa

Then, aku pn contact Tajol(Khair),, dan mngatakan bahawa aku ni dah berhenti kerja. Reaksi beliau, of course terkejut. Die pn offer mnta keja kt tmpt die keje mse tu, di MILPAC SDN BHD,Kawasan Perindustrian Bukit Bakri(*nanti aku upload gambar). So,dgn adanya die,aku dgn mudah je dpt keje kt situ. Mulalah perjalanan hidup aku di sana,12jam sehari. Tak lame lpas tu, Tajol berhenti keje. Mase 2 aku rse slow sket r sbb aku mmg harapkan die je mse 2,aku x ramai kawan lagi.

Sebulan lpas tu, aku dapat jadi kerani kat kilang otak2 Octhavia,Jalan Bentayan. Tapi hakikatnya aku kene tipu kot. Sampai sna, aku bkn jdi kerani,tapi jadi operator. 1st,pagi2 kene siang ikan,cuci ikan,potong ikan..pastu,bungkus,simpan..yang xleh tahan, kene msuk dalam peti beku. Wahh,,sesak dada aku, rase xleh bernafas. Aku x tahu cmne Kakak(Nurul Anizah), boleh tahan sepanjang hari duk dalam tu. Nak dipendekkan cerita lagi, 2 hari je aku keje situ,,wawawaa...

Aku call QA aku(Kak Ain) kt Milpac dulu,,mne tahu boleh msuk balik ke kn. Sbb mse 2 aku bru 3hri x dtg kje. Then bos Milpac pnggil msuk balik the next day. So,bermula pada hari itulah, dan sehingga kini,aku masih di Milpac..dan bertemu dgn seseorang...=p

2 ulasan:

  1. wahh yat...hehee...bertemu ngn seseorang?? cm da laen je yat..hehee..:)

    BalasPadam
  2. hahaa,,bertemu seseorang yg mungkin serasi dgn aku,tp mungkin die juga milik org,,wawawaa,frust aku..

    BalasPadam