Halaman

Rabu, 27 April 2011

Kuala Lumpur International Book Fair 2011,PWTC..

Utk tahun nie, aku telah berjaya menjejakkan kaki ke sana. Tahun2 sebelum nie, nk pegi jgk. Tapi belum keje kn, duit pn takde. Aku pn matikan je niat tu. Jadinye kali nie, aku sungguh2 nk pegi. Mood mase tu, apa agaknye yang best di pesta buku tu. Tgk org lain mcm  excited gilerr jep.
Aku pn dengan rase confidentnye,,pegi lar ke PWTC tu sorang2. Aku sampai lebih kurang pkul 2ptg, hakikatnya x tahu jalan pun, tapi follow je orang yang ramai2 jalan kaki tu dpd LRT PWTC. Tibe2,hujan pun turun dengan lebatnya. Nasib baik mase tu aku dah menapak masuk dalam PWTC. Kalau x, of course basah kuyup lar.

Melalui pintu utama, aku terus ke Dewan Tun Razak, ada penerbit Dawama. Niat hati, nak beli Majalah Dewan Masyarakat thn lepas sbb nk tgk isu2 utama tahun lepas memandangkan aku nk STPM tahun nie. Tapi dah habislah. Aku cuma dapat beberapa naskah majalah dewan masyarakat je dengan harga RM1 senaskah. Lain2, ada kamus dewan dengan less 50% dan novel2 dawama lar(sangat straight kalo novel terbitan dawama nie).

Masuk ke pintu lain, ada penerbit Karangkraf. Ramai lar jugak penulis2 novel ada kt situ utk sesi autograph n fotografi,tapi sorg pn aku x knal,huhuu. Aku masuk dan tgk2 jgk kt situ, mne tahu kalo less byk kn. Tapi hakikatnye, nk ketawa pn ada. Baik beli buku kt kedai mamak je coz less die sgt2 lar sedih. Majalah mingguan wanita harga asal RM3.30. kt situ dapat RM3. Perh,dtg jauh2 dpt less RM0.30?? wahhh,hebat. Kat situ,aku beli lar jgk sket2, nk bwa bekalan balik muar nanti. Then jmpe lar make up artist terkenal Zulfadzli,itu je..
Aku msuk lagi pntu lain, booth ILuvIslam, ade Ana Muslim, asuh,anis n yg lebih kurang mcm tu lar kt situ. Ada gak lain2,,kedai buku Ain Maisarah dan lain2(dah x ingt). Mase nak balik,msih hujan lebat. So, ramai2 lar duduk bersila kt tepi bangunan PWTC tu sambil membaca, berbual, berkenalan. Haha. Tapi serius lar, sangat boring. Ala, aku pegi pn ade niat sampingan. So, aku x lah rase terkilan sgt. Niat sampingan....hahahaa...=p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan