Halaman

Rabu, 10 Februari 2010

Maktab Adabi Muar...
Puan Noraini Binti Zainuddin...
student: Norhayati Binti Basri..

kenapa aku dapat tajuk nie? rasionalkah penswastaan..dah tu,nak ulas macam mane? kak liza,kak haidar,ok je ngan tajuk diorang..satelite dan bioteknologi..kalo bg tajuk nie kat abg aku,senang jelar die nak buat..mmg muka politik pun mamat tu..tapi aku nie,satu benda pun aku tak tahu..nie pun,baru semalam pergi pejabat penerangan,cari bahan-bahan..sungguh aku tertekan dengan benda nie..takkan aku tak nak buat pulak,tu dah kira tak patut..solah-olah aku tak nak sahut cabaran cikgu noraini..aduhai cikgu,kalau lar cikgu baca blog nie,tolong lar pertimbangkan semula tajuk saya tu..saya nak buat yang terbaik untuk assignment tu..nanti cikgu mesti ingat saya sampai bila-bila kan..

internet nie pun satu hal jugak..kenapa lar time ni die tak banyak maklumat tentang penswastaan..balik-balik mengutuk Tun Mahathir dan Dato sri Najib..silap2 kalau diambil semua,boleh msuk ISA pulak aku..tak pasal2 je,STPM entah ke mane,tibe2 dapat rumah free..hahaha

tapi kan,ada betulnye jugak benda2 tu..kita orang melayu je yang tak perasan terukye kesan penswastaan nie..aku ada tanye dengan pengetua maktab adabi muar berkenaan isu nie walaupun ia dah berlalu 20 tahun lebih..memang tak dinafikan Tun Mahathir memang banyak berjasa pada negara kan..kepimpinan beliau tiada taranya..Wawasan 2020 misalnya,amat memberi kesan kepada kita semua rakyat Malaysia..so,apa yang perlu dipertikaikan berkenaan beliau? cuma isu penswastaan ni lar..kadang2,orang yang berpengaruh,mesti ada kepentingan tersendiri..contohnya kes pembunuhan model Rusia tak lame dlu..angkara siapa semua nie? tapi kenapa jadi macam tu ye? em,fikir2 kan lah wahai rakyat Malaysia..setiap orang yang kita sanjung,mesti ada silapnya yang kita tak nampak..kadang2 kita tahu,tapi ada pihak lain yang mengaburkan mata kita..huhu

1 ulasan: